Resonandina on voitollinen, kasvava lääkinnällisten laitteiden leasing-yhtiö. Yhtiö tuo lääketieteelliset laitteet, kuten magneettikuvauksen, tietokonetomografian ja sädehoidon, kaikkien saataville maailmanlaajuisesti täyden palvelun ja käyttökohtaisen maksullisen leasing-mallin avulla.
Ongelma: Sairaaloilla ei usein ole resursseja tai tietoa pääomavaltaisten lääkinnällisten laitteiden käytöstä.
Ratkaisu: Resonandina on kehittänyt innovatiivisen, kaiken kattavan, käytön mukaan maksettavan lääketieteellisen leasing-mallin, jonka avulla diagnostiikka on kaikkien saatavilla.
Pääomavaltaisista laitteista tulee sairaaloille kohtuuhintaisia, koska suurten kertasummien sijasta on maksettava pieni summa joka kuukausi. Resonandinan tärkein erottava tekijä on keskittyminen yksinkertaiseen ja asiakaslähtöiseen B2B-liiketoimintamalliin, joka perustuu ”Pay-per-Use”-vuokraukseen ja ”all-inclusive”-pakettiin. Palvelu sisältää hankesuunnittelun, investoinnin, asennuksen, koulutuksen, täyden ylläpidon ja pidennetyn elinkaaren (päivitykset, uudelleenkäyttö ja kierrätys). Sairaalalla on kaikki lääketieteeseen liittyvät vastuut, kuten potilaslogistiikka, laadunhallinta, vastuu ja (vakuutus)laskutus.
Varmistamme, että nämä sairaalat voivat ottaa käyttöön kehittyneitä laitteita, jotta diagnostiikka olisi kaikkien saatavilla ja käytettävissä. Tämä johtaa terveempiin ihmisiin ja vähäisempään matkustamiseen.
Resonandina aloitti palvelut vuonna 2015 Boliviassa ja laajenee vaiheittain muihin Latinalaisen Amerikan maihin. Alamarkkinat ovat: ”lääkärin omistamat” keskisuuret sairaalat, suuremmat ammattimaisesti johdetut sairaalat ja julkiset terveydenhuoltopalvelut.
Resonandina on markkinajohtaja, jonka ainutlaatuinen konsepti on ”käytä sitä, älä omista sitä” ja joka keskittyy korkealaatuisen lääketieteellisen diagnostisen kuvantamisen ”markkinarakoon”. Vahva kumppani on GE Healthcare. Keskeistä on toistuva tulomalli, jossa on pitkäaikaisia (8+ vuotta) sopimuksia. Yli 15 yksikköä on tuotannossa, yli 5 yksikköä on asennuksessa ja yli 25 hanketta on suunnitteilla (2025), joten potentiaali on suuri.
Resonandina tähtää yli 70 hankkeeseen ja 25 miljoonan euron vuotuiseen liikevaihtoon. Markkinoiden kooksi arvioidaan 100 000 hanketta vuodessa 2030. Resonandina on onnistuneesti luonut tunnustetun markkina-aseman, määritellyt palvelun ja operatiivisen toteutuksen, onnistunut luomaan ARR:n ja kannattavuuden, todistanut konseptin, valmistellut jalansijaa tavoiteltavilla markkinoilla ja on valmis hyppyyn eteenpäin. Aiemmasta kampanjaviestinnästä poiketen päätimme keskittyä ensisijaisesti ”kotimarkkinoihimme” ja varovaisemmin 70 hanketta 500:n sijasta Latinalaisessa Amerikassa ja Karibialla ja laajentaa myöhemmin muihin maanosiin.