WordDive on tekoälyyn pohjautuva ainutlaatuinen sovellus kielten oppimiseen. Suomalaisen koulutuksen ja peliteollisuuden parhaat puolet yhdistävä WordDive lanseerattiin vuonna 2010 ja valittiin Suomen parhaaksi e-oppimisratkaisuksi 2011. Julkaisimme vuonna 2014 iPhone-sovelluksen, joka palkittiin heti Suomen parhaana mobiilipalveluna. Vuonna 2015 Red Herring -teknologiajulkaisu valitsi WordDiven sadan parhaan startup-yrityksen joukkoon Euroopassa.
WordDive-sovelluksella oppiminen on poikkeuksellisen nopeaa ja tehokasta. Tekoälyn avulla oppimisnopeus ja opittavien asioiden harjoittelu voidaan optimoida jokaiselle käyttäjälle henkilökohtaisesti. WordDive perustuu myös usean aistin käyttämiseen, mikä on tehokkain tapa oppia uusi kieli. WordDiven kaksi päätuotetta ovat digitaalinen kielikurssi aikuisille (englanti, espanja, italia, japani, ranska, ruotsi, saksa, suomi, venäjä ja viro) sekä abikurssi yo-kirjoituksiin valmistautuville lukiolaisille (englanti ja ruotsi).
WordDive on kasvanut nopeasti yhdeksi johtavaksi pohjoismaalaiseksi kieltenoppimispalveluksi. Yrityksen liikevaihto on kolmessa vuodessa kasvanut huimat 560 prosenttia, 140 000 eurosta 930 000 euroon. Suomessa WordDive tunnetaan parhaiten vuonna 2014 lanseeratusta englannin abikurssista, josta tuli ylivoimainen markkinajohtaja kahdessa vuodessa. Nyt WordDiven abikurssia käyttää jo joka neljäs abiturientti. Englannin abikurssin suorittaneista 98 prosenttia suosittelee WordDivea.
Strategiamme on keskittyä edelläkävijämarkkinoihin. Euroopassa tämä tarkoittaa EU:n talousmahti Saksaa, jossa ylioppilaskoe (Abiturprüfung) on hyvin samankaltainen kuin Suomessa. Maailman mittakaavassa ykkönen on Kiina, jossa digitaalisiin kieliopintoihin käytettiin yli 900 miljoonaa dollaria jo vuonna 2015. Ne yritykset, jotka keskittyvät suurimpiin ja kilpailluimpiin markkinoihin, luovat parhaat ratkaisut ja valtaavat ajan kuluessa myös muut markkinat.
Saksassa liikevaihto voidaan kolminkertaistaa vuonna 2017 ja uudelleen 2018. Saksan jälkeen todennäköisin suunta on Kiina, jossa paikallisella yo-kokeella eli Gaokaolla on ratkaiseva merkitys nuoren tulevan opiskelu- ja työuran määräytymisessä. Suomen ja Saksan lisäksi yo-kokeen kaltaisia kokeita lukion ja yliopiston välissä järjestetään yli 40 maassa, mikä merkitsee lähes rajatonta kasvupotentiaalia.
WordDivea on ollut kehittämässä yli seitsemän vuoden aikana kymmeniä kieltenoppimisen ammattilaisia, insinöörejä, käyttöliittymäkehittäjiä ja psykologeja. Tuotekehitys on jatkuvaa: käyttäjiltä kerätään palautetta, ja WordDive kehittyy koko ajan vastaamaan yhä paremmin asiakkaiden tarpeita ja toiveita.
WordDivella oli joulukuussa 2016 jo yli 250 000 tyytyväistä käyttäjää 150 maassa. Lähde nyt mukaan kiihdyttämään WordDiven kasvua!