Evästeet auttavat parantamaan verkkosivuston käyttökokemusta ja tarjoamaan turvallisia palveluja. Jotkin evästeet ovat välttämättömiä turvallisuuden ja kirjautumistoimintojen kannalta, toiset taas mahdollistavat helpomman käytön ja kätevän tuen. Voit peruuttaa päätöksesi milloin tahansa.
Lue alta, miten voit käyttää portfoliotasi sijoitustesi tarkasteluun. Pystyt esimerkiksi seuraamaan korko- ja lyhennysmaksujen tilaa milloin tahansa.
Henkilökohtainen portfoliosi keskittää tiedot sijoituksistasi yhteen paikkaan. Näin voit aina tarvittaessa palata asiakirjojen pariin ja seurata sijoitusten tilaa.
Videolla saat kattavan yleiskuvan portfoliosi toiminnallisuuksista. Pystyt milloin tahansa tarkistamaan asiakirjojasi ja muita olennaisia tietoja.
Seuraavaksi käymme läpi, miten voit muokata ja hallita henkilökohtaisia tietojasi profiilissasi. Voit tarkistaa maksutietosi ja päivittää niitä tarvittaessa.
Voit seurata korko- ja lyhennysmaksuja maksuaikataulusta. Maksuaikataulusta voit milloin vain seurata sijoitustesi tilaa. Voit halutessasi ladata päivittäin päivittyvän Excel tiedoston maksuaikatauluista. Korkomaksut siirretään suoraan profiilissasi määrittelemällesi pankkitilille.
Löydät kaikki verotukseen liittyvät asiakirjat "Oma profiili" -alueelta kohdasta "Verotustiedot". Saat henkilökohtaista veroilmoitusta varten tarvitsemasi asiakirjat PDF-muodossa. Asiakirjasta saat yleiskatsauksen sijoituksesi koroista. Asiakirja lisätään tilillesi kerran vuodessa, vuoden ensimmäisellä vuosineljänneksellä.
Sijoitustarjous on valitsemasi summa sijoitusprosessin alkuvaiheessa. Mikäli yritys hyväksyy tarjouksesi rahoituskierroksen loputtua, se muuntuu sijoituksesi ja saat sijoitukseesi liittyvät asiakirjat ladattavaksi.
Kun olet lähettänyt sijoitustarjouksesi, suosittelemme päivittämään henkilökohtaiset tietosi, jotta sijoitus voidaan viedä loppuun rahoituskierroksen päätyttyä. Tällä tavoin tuet meitä sujuvoittamaan prosessia.
Tarvitsemme tiedot henkilökohtaisesta pankkitilistäsi, IBAN- ja BIC-tilinumerot. Ilman pankkitilin tietoja, emme voi vastaanottaa sijoitustasi.
Seuraavaksi voit valita maksutavan ja suorittaa maksun.
Tarvittaessa voit tallettaa AOT-numeron ja digitaalisen lompakon (Wallet). Joissain rahoituskierroksissa tarvitset digitaalisen tallelokeron, jonka voit perustaa maksutta meidän kauttamme.
Rahoitusvaiheen päätyttyä saat sähköpostitse ilmoituksen, että yritys on hyväksynyt sijoitustarjouksesi. Valmistelemme sijoituksesi sopimusasiakirjat ja talletamme ne portfolioosi ladattavaksi.
Harvinaisissa tapauksissa, kuten ylivaraus- tai huutokauppahankkeissa, yritys voi päättää olla hyväksymättä kaikkia sijoitustarjouksia.
Kun olet vahvistanut sijoituksesi, sinut ohjataan välittömästi sulkemisprosessiin tai voit aloittaa sijoituksesi sulkemisen sen jälkeen, kun yhtiö on hyväksynyt sijoitustarjouksesi.
Tee seuraavat vaiheet sijoituksesi sulkemiseksi.
Näillä tiedoilla voimme sulkea sijoituksen onnistuneesti.
Lunastus- ja korkomaksut voidaan saapua myöhässä yritykseltä. Tämä ei automaattisesti tarkoita, että yritys olisi maksukyvytön.
Yritykset toimivat dynaamisessa ympäristössä. Maksuerien myöhästymiselle on monia syitä (esim. omien asiakkaiden maksamattomat laskut, mahdolliset oikeudenkäynnit, tavaroiden toimituksen viivästyminen). Nämä olosuhteet voivat johtaa yritysten maksuvalmiusongelmiin, jotka vaikuttavat saatavien täsmälliseen maksamiseen.
Voit peruuttaa tarjouksesi 14 päivän kuluessa tarjouksen vahvistamisesta. Peruutuksen tekemiseen tarvitset tiedon sijoitustarjouksen tarkan summan ja yrityksen nimen. Tiedot voit lähettää meille joko siitä sähköpostista, jolla olet rekisteröitynyt Invesdorin käyttäjäksi, tai käyttämällä portfoliossasi olevaa peruutuspainiketta.
Sijoitustarjousta ei ole mahdollista muuttaa jälkikäteen. Jos haluat sijoittaa alkuperäistä suuremman summan, tee toinen sijoitus.
Jos haluatkin sijoittaa pienemmän summan, lähetä meille peruutus sähköpostitse tai käyttämällä peruutuspainiketta. Sen jälkeen voit tehdä uuden sijoitustarjouksen haluamallasi summalla.