Henkilökohtainen portfoliosi
Henkilökohtainen portfoliosi keskittää tiedot sijoituksistasi yhteen paikkaan. Näin voit aina tarvittaessa palata asiakirjojen pariin ja seurata sijoitusten tilaa.
Sijoituksesi tiedot ja asiakirjat
Videolla saat kattavan yleiskuvan portfoliosi toiminnallisuuksista. Pystyt milloin tahansa tarkistamaan asiakirjojasi ja muita olennaisia tietoja.
Hallitse profiiliasi
Seuraavaksi käymme läpi, miten voit muokata ja hallita henkilökohtaisia tietojasi profiilissasi. Voit tarkistaa maksutietosi ja päivittää niitä tarvittaessa.
Näytä takaisinmaksut
Voit seurata korko- ja lyhennysmaksuja maksuaikataulusta. Maksuaikataulusta voit milloin vain seurata sijoitustesi tilaa. Voit halutessasi ladata päivittäin päivittyvän Excel tiedoston maksuaikatauluista. Korkomaksut siirretään suoraan profiilissasi määrittelemällesi pankkitilille.
Asiakirjat verotusta varten
Löydät kaikki verotukseen liittyvät asiakirjat "Oma profiili" -alueelta kohdasta "Verotustiedot". Saat henkilökohtaista veroilmoitusta varten tarvitsemasi asiakirjat PDF-muodossa. Asiakirjasta saat yleiskatsauksen sijoituksesi koroista. Asiakirja lisätään tilillesi kerran vuodessa, vuoden ensimmäisellä vuosineljänneksellä.
Usein kysytyt kysymykset
Sijoitustarjous ja sijoituksen loppuun vieminen
Sijoitustarjous on valitsemasi summa sijoitusprosessin alkuvaiheessa. Mikäli yritys hyväksyy tarjouksesi rahoituskierroksen loputtua, se muuntuu sijoituksesi ja saat sijoitukseesi liittyvät asiakirjat ladattavaksi.
Kun olet lähettänyt sijoitustarjouksesi, suosittelemme päivittämään henkilökohtaiset tietosi, jotta sijoitus voidaan viedä loppuun rahoituskierroksen päätyttyä. Tällä tavoin tuet meitä sujuvoittamaan prosessia.
Tarvitsemme tiedot henkilökohtaisesta pankkitilistäsi, IBAN- ja BIC-tilinumerot. Ilman pankkitilin tietoja, emme voi vastaanottaa sijoitustasi.
Seuraavaksi voit valita maksutavan ja suorittaa maksun.
Tarvittaessa voit tallettaa AOT-numeron ja digitaalisen lompakon (Wallet). Joissain rahoituskierroksissa tarvitset digitaalisen tallelokeron, jonka voit perustaa maksutta meidän kauttamme.
Rahoitusvaiheen päätyttyä saat sähköpostitse ilmoituksen, että yritys on hyväksynyt sijoitustarjouksesi. Valmistelemme sijoituksesi sopimusasiakirjat ja talletamme ne portfolioosi ladattavaksi.
Harvinaisissa tapauksissa, kuten ylivaraus- tai huutokauppahankkeissa, yritys voi päättää olla hyväksymättä kaikkia sijoitustarjouksia.
Kun olet vahvistanut sijoituksesi, sinut ohjataan välittömästi sulkemisprosessiin tai voit aloittaa sijoituksesi sulkemisen sen jälkeen, kun yhtiö on hyväksynyt sijoitustarjouksesi.
Tee seuraavat vaiheet sijoituksesi sulkemiseksi.
- Pankkitili talletuksia ja nostoja varten
Lisää tiedot henkilökohtaisesta pankkitilistäsi IBAN- ja BIC-muodossa. Ilman pankkitiliä emme voi vastaanottaa sijoitustasi. Korkoja ja lunastussummia ei myöskään ole mahdollista maksaa ilman talletettua pankkitiliä. - Suorita maksu
Seuraavaksi voit valita maksutavan ja suorittaa maksun. - Tunnistaudu
Joissain tapauksissa pyydämme sinua vahvistamaan henkilöllisyytesi. Jos olet esimerkiksi sijoittanut Invesdorin alustalla yli 15 000 € viimeisen kuuden kuukauden aikana, meidän on tarkistettava henkilöllisyytesi henkilöllisyystodistuksen avulla. - Lisää AOT
Joissain rahoituskierroksissa pyydämme sinua lisäämään AOT-numeron. - Lisää digitaalinen lompakko (Wallet)
Joissain rahoituskierroksissa tarvitset digitaalisen tallelokeron, jonka voit perustaa maksutta meidän kauttamme.
Näillä tiedoilla voimme sulkea sijoituksen onnistuneesti.
Maksujen viivästyminen, maksukyvyttömyys ja (osittaiset) tappiot.
Lunastus- ja korkomaksut voidaan saapua myöhässä yritykseltä. Tämä ei automaattisesti tarkoita, että yritys olisi maksukyvytön.
Yritykset toimivat dynaamisessa ympäristössä. Maksuerien myöhästymiselle on monia syitä (esim. omien asiakkaiden maksamattomat laskut, mahdolliset oikeudenkäynnit, tavaroiden toimituksen viivästyminen). Nämä olosuhteet voivat johtaa yritysten maksuvalmiusongelmiin, jotka vaikuttavat saatavien täsmälliseen maksamiseen.
Tietosuoja ja kuluttajansuoja
Voit peruuttaa tarjouksesi 14 päivän kuluessa tarjouksen vahvistamisesta. Peruutuksen tekemiseen tarvitset tiedon sijoitustarjouksen tarkan summan ja yrityksen nimen. Tiedot voit lähettää meille joko siitä sähköpostista, jolla olet rekisteröitynyt Invesdorin käyttäjäksi, tai käyttämällä portfoliossasi olevaa peruutuspainiketta.
Sijoitustarjousta ei ole mahdollista muuttaa jälkikäteen. Jos haluat sijoittaa alkuperäistä suuremman summan, tee toinen sijoitus.
Jos haluatkin sijoittaa pienemmän summan, lähetä meille peruutus sähköpostitse tai käyttämällä peruutuspainiketta. Sen jälkeen voit tehdä uuden sijoitustarjouksen haluamallasi summalla.